12 Things I Hate About Being Me

12 things I hate about being me are:

1. Keras kepala. Degil. Huh.. dan adek beradek nyer y len termasuk sepupu sepapatnya gk. Sama jer..

2. A complete scatter brain. Seb baek paler aku nih attached baek punyer kt btg tengkok, klu x, eeeee… Serammm… kalah NangNak.. heee…

3. Love all song genre. Sume jenis n bhs lagu layan. Plk tuh karok sengsorang. Sengaja wat org len bengang. Klu skrg masih zaman batu, dah lama aku makan batu ngn lutut org (mcm rimau daa..) n merasa tendangan padu laju2 dr insan2 yg xsanggop menanggung maksiat telinga. Hah haaa.. lol

4. An obsessive positive thinker. Sumer negative energy can be turned into positive chi. Heee… kebaikan berpkrn +ve sentiasa adlh no worries.. only happiness.. xde rasa bengang, apatah benci. Sume org sama je n sume mende boleh bwk bincang. Ditakuti akan dicop hipokrit! Whatever! Do I look like I care??? Buzz off!

5. Very privacy. Aku xske org yg nth mana2 nth sebok nk amek tau psl aku. nth paper jer. sumer pon nk amek tau. yg xde kaitan pon sama. helllooo... nk kate org tuh kawan aku, jaoh skali.. hish! Sorilah, I just love my privacy.

6. Lambat. Hoh, aku selalu lambat. Dlm byk hal.. masa, bertindak, bercakap, express feeling, etc-etc.. hmm.. sbnarnya klu aku xpk kebajikan n feeling org len, aku akn menambah berkati2 dosa sbb akn ada ramai yg mkn dalam nanti.. huh.. mesti elakkan. Pk dulu sblm berckp. Masalh nya, aku nih lambat sgt berpk pn. Huh. Bab masa plk, aku mmg semulajadi lambat tp, xde lah setiap kali pon lambat. Cuma sentiasa lambat.. Heh heh

7. Xkesah. Aku xkesah psl byk mende. Inilah sbbnya aku selalu dijadikan kambing hitam n tempat melampiaskn amarah/rasa xpuas ati. Haa.. Tu yg kdg2 org len luper yg aku nih pon manusia gk.

8. Suka tido. Xkira masa, tempat, keadaan.. aku boleh tertido. Yg xbestnyer, aku mula tertido klu membaca.. lg2 buku berbentuk ilmiah.. huh.. as I aged, aku makin kuat tido..

9. Pemarah. Aku mmg seorg yng xdpt kwl diri bila dah marah. So, as I aged, I learn to put unnecessary annoying thoughts behind spy aku boleh kawal rasa bengang. Bila org kata, Nabi pon ampunkan umatnya.. jawapan aku senang jer.. aku bkn Nabi. Juz manusia biasa. So, xyh la nk harap aku akn berlembut klu aku dah xdpt handle kebengangan. Setakat nih aku masih mampu bersabar. Alhamdulillah..

10. Mudah sejuk tp, sukar memaafkan. Aku mudah sejuk sbb aku kn peluper tp, Boring tol bile aku asek teringatkan mende2 yang membuat aku xleh nk maafkan. Aku penah beristikomah n maafkan sumer mende2 yg pernah dibuat kt aku. Tp, I end up bukak balik ‘buku’ sbb aku xdpt nk get over what they had done. huuuh..

11. Terlalu sabar. Aku terlalu penyabar. Sblm aku mencapai limit bengang, aku akn menahan diri dgn sentiasa bersabar n terima jer.. setakat nih aku masih Berjaya bersabar, Alhamdulillah. Tp, org ‘pijak2’ aku sbb bg derang aku xkn melampiaskan sebarang ancaman kemarahan kt derang, woit, jgn salah judge.. merana diri anda nanti..

12. Mudah disalah faham. Nih pon 1 masalah gk. Org mudah salah fhm ngn aku. Dr segi kata2, perbuatan dan sbgainya. Cn ner aku tau? Dr riak muka, bhs bdn n cr derang beri reaksi la. Kdg2 aku xphm apa yg aku dah salah wat or ckp, sbb derang xnk confront aku scr berdepan tp p mengutuk belakang, jump into conclusion, n making stupid accusations. N it makin’ me sick!.. To b honest.. Lantak p laaa… ada aku kesah?

4 comments:

HUD DA X PLAYER said...

hahaha.....that's u.okla tu.sdar dri.aku n.org asyik kta xsdar dri.mna lg bhaya??

ShimM said...

ahaks.. ko nih.. xde la bahaya sgt.. juz ok lah tuu.. ko nyer jht pon still suam2 kuku jer. jap agi, aku nih ha.. walau dh sedar diri byk kekurangan tp, mcm kata Ayahanda Dr M, "Melayu Mudah Lupa" jer sokmo. huuuu

RaUDaH said...

ko ngah muhasabah diri la ni yer..

ShimM said...

odah.. tol tuh.. muhasabah diri ke arah kebaikan.. kebiasaan sukar diubah, tp, xmustahil kn..???

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..