Aku BENGANG Tol Kalau..

Aku BENGANG Tol Kalau.. "PELAWAK" BAJET LAWAK. huh, sakit otak aku rasa tgok lawak yg rendah mutu cn tuh.. huuu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ - SHimM MaMiN -

Click the picture to enlarge, k..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ - SHimM MaMiN - 

Aku bengang tol kalau melalui situasi cm nih. “Ko sapa nk kata sesuatu citer/movie/drama tuh lawak??? Ada ke patot, mentang2 lah pelakon citer tuh kumpulan ‘SuASAna’, pelawak nombor satu mesia, ko nk cop citer tuh giler gaban lawak! Belom tentu lg beb..”

Aku memang merenyam ala2 nk bunuh semut jer klu menghadapi situasi di mana, citer yg kononnyer lawak, scr sengaja telah menyebabkan aku tertido!! Huh.. GERAM + BENGANG jer aku. Hish.. ketegahkanlah sesuatu yang fresh, lawak kau org dah basi!!!

Sedarlah, wahai “PELAWAK”!!!

Aku bkn nk kata aku nih xmenyokong hasil seni anak tempatan. Tp, berilah satu hasil kerja seni yang boleh dibanggakan. Klu dah nama ko pon pelawak, xkn nk stay ngn lawak2 lama jer.. ciptalah lawak2 baru n fresh yang bisa membasahkan gusi penonton. nih x.. asek mengulang lawak yg sama jerk sampai org nek menyampah. Klu ko nk kata itu trendmark ko, BULLSHIT!!! G mampos! Ade aku kesah?? Aku nk tgok samting new, bkn lawak basi (lauk basi, bg anjing pon anjing xnk mkn weiii..)!!!

Ok lah, (bygkan nih) korang nk ke makn menu yang sama setiap hari? “nak????” korang memang giler. Patotlah MALAS nk stadi n come up with lawak yg lebih menarik n ditunggu2 peminat. Letakkan kn lah diri korang kt tpt kitoang, kaji MARKET.. apa yg kitorang ske n entertain lah kitorang ngn lawak tahap jerry seinfield versi mesia ker.. or anything.. kitorang xmemilih, asalkn korang mampu membuatkn kitorang sakit tekak akibat ketawa berlebihan..

Org tgok citer lawak nih sbb nk release tenion. Bkn nk menambah tnsion mcm yang korang wat. Paler otak aku makin serabot tgok lawak korang. Cm org xpandai berenang tp nk merentas laut cina selatan! Bodoh lah korang!!

Sorilah korang klu katon yang aku wat menambah pening paler lutut korang tp, inilah yang terbaik setakat nih aku leh hasilkan. Almaklumlah aku bkn nyer ada darah seni. Inilah sebenarnya apa yang aku rasa (hanya 1/100 sajer) bila tgok citer lawak yg kurang bermutu. At least mengikut pandangan aku laa.. xsemestinya pandangan aku selari ngn pandangan korang. Aku sedar tuh, n jgnlah pulak pas nih timbul sbrg rasa xpueh ati atau klu nk kutuk pon, kutuk lah blakang2. dptlah gk aku pahala sbb org kutuk diri aku nih. Huh.. iyer lah nk rasa gk pahala yang org kasi. Ye x? eheee..

Sesungguhnya yg baik tuh dtgnya dr-NYA n yg buruk2 tuh mmg dr KEKHILAFAN diri aku sdr. AMINNN…

4 comments:

RaUDaH said...

weih syimm..nape aku tgk ko bengang tahap cipan nih..hahah..lwk tol aku tgk katun ko tuh...

RaUDaH said...

aku x fhm biler citer lwk ni kuar..kump. suasana? x prnah dgr pon..

ShimM said...

‘SuASAna’ tuh mmg la xwujud.. aku adaptasi dr nama kumpulan lawak no 1 kt mesia ni hah. karang aku tulis kn.. ditakuti boleh menimbulkan syak wasangka yg aku nih menyokong pemberontak berani mati.

xphm??? heheh.. bantai saja lah labuuu...

RaUDaH said...

emm..da fhm da..eheh..x heranla ko bengang..psl aku pon da lme x tgk kump ni..mmg da x best pon..

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..