bawalah ia pergi..

bawalah kerinduan family n kgku ini pergi..
aku mau pulang.. separuh jiwa ku pergi rasa nya.. huuuuu.. klu boleh, nk terbang jer balik kg tuh. huh... punyalah semangat aku nk balik, aku dah siap apply cuti until after raya. aku akn bercuti pd tarikh2 berikut:

1. 30/8 - sempena hari kemerdekaan. aku pon nk merdekakan jiwa aku yg serabut n kusut sbb dah lama xbalik kg nih. huuu

2. 6/9 - 9/9 - sempena puasa. hah haaa.. berturut2 lah aku bercuti jawab nyer nih. mcm nk qada' balik pulak sbb dah lama xbalik cuti. huh. alasan jer sumer tuh.

3. 13/9 - 17/9 - cuti pas raya. nek kematu lah aku dok kt kg klu ini lah gaya nyer.. hooraayyy!!!

bawalah ketidaklaratan ini pergi..
doohh.. untuk hari kebangsaan nih aku kene ganti 5jam mengajar. alah. xdelah byk sgt. tp, dlm bulan pose nih, rasa cm xlarat jer.. huuu..

1. 19/8 - ess104/sks1b/3 - 6pm

2. 19/8 - ess103/sks1a/10 - 12pm

bawalah kesakitan ini pergi..
dohhh.. sakitnyer bahu n tengkuk aku nih. nih mcm simptom2 nk cuti pose jer nih. hmm.. xperlah. bkn xbiasa pon. tp, rasa sengal2 n bisa tuh yg aku susah nk tahan...

bawalah kesengalan ini pergi..
apa yang patot dilakukan klu paler rasa sengal ngn bebanan pemikiran yg terus-terusan memikirkan perkara2 yg sama tnpa ada jln penyelesaiannya?? aku dah try beberapa alternatif, tp, jln penyelesaian sebenar still sukar untuk ditemui. haaa.. alangkah mudahnya klu ada pakar psiketri.. ohooo.. cara aku explain like i'm loosing my mind because of something plk. mana ada... juz rasa bohsan yg teramat jer.. boring yg xble tahan lg. nk g release my mind kt wayang n karok, timing bln nih mmg lah sgt xsesuai.. rasa sengal2 jer mnda. xnk pk anything serius, so apalagi, tidolah yerk..! alah, makruh tuh. nth lah.. baca al-quran.. yaaa.. patot try that alternatif too. anyway, juzuk satu pon aku xabes baca lg. huuuu...niat dah baik dah, perlaksanaan plk nth kemana.. xleh caya...

bawalah kegagalan ini pergi..
to be honest, bangun tido nk g keje pon xsemangat, amcm, nk berkhidmat kepada anak bangsa dgn penuh keihklasan? student sem ni plk pandai2 belaka jika diabnding kn batch student sblm nih. walaupon aku sentiasa mencari jln cn ner nk ajar budk2 nih, aku rasa insecure sbb aku ada la a few times salah bg fakta kt bebudk nih.. huh... mana nk letak ego aku nih??? huh.. ada rasa gagal mendidik n malu skit. heee.. tp, pastu, wat donno jer.. heh heh.. n as usual, it worked perfectly.. penyelesaiannya.. aku try stadi dulu b4 masuk kelas..

jgnlah bawa keinsafan ini pergi..
sempena bln ramadhan al-mubarak ni aku dapat rasalah ada sedikit keinsafan menjalar dlm diri.. alhamdulillah.. harap2 bkn mcm taik yg hangat nya cuma sebentar! heh heh..

KEINSAFAN DI BULAN RAMADHAN.. InsyaAllah.. 

_______________________++++++******++++++______________________
Category: 2 comments

2 comments:

RaUDaH said...

ala syimm..nk berjiwang2 plak pose2 nih..huhu..smlm aku ade lalu dpn umah ko..nmpk adek ko duk kat tangga..mebi yayat kot..

ShimM said...

ha ah lah... beser nyer yayat yg rajin dok depan tangga tuh. klu xmelayan kengkawan dia, layan boring lah gk nyer tuh..

eheh.. nih bkn jiwang lah.. (malu nk ngaku).. juz luahan perasaan. chewah! hah hah

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..