Shopping Spree@Nilai 3 ~ ~


Shopping Spree@Nilai 3 ~ ~
28 Ogos 2010/Sabtu


bertolak g nilai lam kol 4.15pm g2. lam kol 3 meshi meset "nk g nilai x?". huu.. mestilah nak kn... so, aku reply, "bg aku setengah jam." pas stgh jam aku dah ready.. yeshhh... semangat berkobar2.. kira2 wit, congak2 n aku tau mesti xkn cukop. so, aku bwk skali ATM Maybnk aku. xlama, meshi meset, kete dia baru nk disabun, so lama lg la tu. heheh.. aku layan tv. hmmm... sampai hampir terlelap, br sampai.. dlm mamai n pening skit aku off tv n kipas, bukak grill n menyelit dalm kete meshi.. huuu.. perjalanan lancar samapi ke Nilai.. walau byk keter.. lebih2 lg dari belah bertentangan... berpusu2 org balik nth dr mana nth. sok pn bkn nyer ari senin.. xkeje kn... lainlah klu bhgn utagha sana.. isk3.. menyebok plk aku nih..

sampai kt Nilai, (menyesal xamek gambar.. luper!!) mulalah aktiviti membeli-belah till u drop! .. meshe beli frame mayat (ahaks!) ayat, jam, jubah for her mother n byk lg.. aku plk beli kain ela (nth biler nk jahit. pas raya la jwbnyer..), tikar buluh, jam, n byk lg tuh.. taon nih aku nk try pakai selendang aka shawl g beraya. xtau lah cn ner ruper nyer, sampaikan shawl pesen nenek2 pon nmpak baru pd aku. bila meshe tegur shawl yg aku pilih design lama, ahaha.. sememangnyer telah terlambat utk aku berpatah balik sbb aku dah pon beli 1 (yg berharga 5hengget). huuuu... ape2 pon xkesah lah hek..

kitorang berbuka kt nilai gk.. huh.. xde picture nih xbest lah. doohh.. cn ner leh luper nk amek gambar nihhh??? huhu.. geramm jer..

after bukak puasa tuh sesi membeli-belah brg2 aku plk.. haa. time tu lah aku borong kain ela, shawl bagai.. meshe plk jubah n dia beli lg frame ayat yg kononya dah cukop, xnk beli lg dah tuh. tp, seriyes, frame ayat paling last dia beli tuh mmg cantik n murah plk tuh. (xkesah pon klu xbercahaya bila gelap. heee..). abes shopping, singgah semayang n minum. odw balik, singgah Senawang. ade pasar besar!! beli lg barang..!!!!

dohhh... time on da way balik (Nilai-Senawang) tu lah baru aku teringat nk amek gambar.. bengong! geramm tol. klu x, bole jer aku tayang pat2 shopping kitorang. huuu.. next time aku akn try utk henggat yer kengkawan..

sampai  senawang (lalu lekas n exit kt senawang. laju jer dah sampai. xterasa pon jaoh perjalanan ke Nilai siang td. mebi sbb time g tuh xtau halatuju kot. hehe.. ) 2 kali pusing pasar besar Senawang yang crowded ngn kete, tp xjumpa parking. klu ade pon, terlepas plk, akhirnyer meshi kuar dr situ n nek gila nk parking tepi jln, kt laluan kuar dekat ngn traffic light! huh, seb baek dia xjd parking c2. lebur darah cheq. meshi wat u-turn n akhirnyer parking nun jaoh kt barisan bangunan kedai. xpo... selamat..

pas pasang steering lock, bermulalah ekspedisi ke pasar beasar yg terletak diseberang jalan n bersebelahan ngn Maybank. aku rasa cm pelarian imigresen melompat pastu lari2 hala ke pasar. huh. luper nk mention, kitorang jumpa DAP, keta kak azah ngn fahmi parking cantik kt tepi jln. Hah haaa... siap ade kotak barangan elektrik tuuu (smlm, buka kt rmh kak azah, br tau dlm kotak tuh oven besar).. heh heehh... Then, cucuk wit n mulalah kegilaan yang kononyer "NAK TENGOK JER. CUKOPLAH SHOPPING TADI.." Akhirnya, to my horror.. abes gk lebeh kurang 70hengget kt pasar tuh. salah satunyer aku beli t-shirtlah yang mana hanya seploh hengget setiap satu. rambang mata mak, nyah.. nafsu mak pon mencanak lah. tu yang mak menggatal beli tuh.. heh heh

hehe. kt c2, seperti yg telah dicanang td, aku pekena t-shirt seploh hengget barang 6 (aku) hingga 7 (meshe). berjalan samapi ketaq lutut then balik. huh anak dara zaman sekarang mmg pantang berjalan nih.. selagi ayam xberkokok mana nk balik.. kol seblas lebih g2 kitorang jalan balik.. penat xdela rasa sgt walau kaki cm nk tanggal dr engsel. heh. penat tuh rasa kendian.. soknyer, sudah tentulah aku jdk pemalas d abad ini. he..

ni satu lg masalah scatter brain aku nih. luper gk nk snap brg 1/2 kt pasar tuh. heeiiissshhh..@!!!! gerammm nyer...

nk dipendekkan citer, kn lam kol seblas lebeh kitorang dah gerak balik.. so, sampi rmh lam kol 1 lebeh g2 laa.. angkut kuar brg2 n kitorang sempat kira balik berapa banyak dah dosa memBOROS kitorang hari tuh. woah!!! aku abes 298hengget! n meshe.. 400hengget lebeh. tp, xpo.. cam meshe, dia dpt claim brg2 yang akak dia order, aku plk.. it's ok... aku mmg nk beli pon... next time i already know where to go when i wanna shop!

p/s: murahnya makanan kt Nilai tuh yer... (^_^) ~ =)
~

1 comments:

RaUDaH said...

murah ke??ko klu shopg mmg x ingt..ehehe..

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..