aper la nasib ko ni yat...??...

lepas  patah jari (kejadian eksiden yg agk klaka, hehheh. ms tu pon yayat nih budak lg..), kini kene operate kaki plk. hish, budak nih.. aper la nk jadi.. hesh..!

22/7 lepas aku balik kg.. iyer laa.., lepas sebulan lebih aku xbalik, akhirnyer aku memijak jua bumi kelahiran aku. 23/7 aku dah siap2 amek cuti. cuti ganti laa.. apa lg.. 23/7 amek cuti sehari n 29/7 amek waktu anjal 2 jam. huh.. sekali-sekala balik kg nih seronot rasanyer.. lapang jer dada.. iyer lah bertemu ngn org2 tersayang kn.. hehe..

nk dijadikan citer, aku sampai rmh mlm. mcm biasa aku mkn n minum laa.. apa yang aku beli time odw balik kg tuh. menghabeskan stok makanan la katakan.. pelik tol rumah yang rasa sunyi semacam. maksud aku bkn xbiasa klu adek2 aku kuar mlm nih. juz rasa sunyi tuh pelik jer. semcm. mcm biasa, aku akn tanyer sengsorang kemana pergi dr mak bapak aku ke adek2 yang lain pd sesapa yang ada kt umh time tuh. yg ade time tuh juz cah jer. cah plk wat keje sekolah depan tv (mcm aku zaman sekolah dulu. cuma cah nih lebih bersungguh! heee..).aku tanyer cah sorang2 mana adek iman? mana abah? mana iwan, keje ker? mak mana? yayat dholan (berjalan) ker? mcm biasa..

bila part yayat tuh aku xprasan lg yang dia kt sepital. cah kate mak xkeje. tp, aku pelik naper bayang mak pon xnmpk? rupa2nyer mak kt sepital temankan adek aku yayat yang dioperate kaki nyer. huh. sumpah, aku xtau. nobody told me that. agak terkejut dan terkilan. bila abah masuk rumah aku tanyer abah, "yayat kt sepital ye bah? nape xbgtau simah?". abah respon, "nk bgtau igtkn,............." aku diam je la pastu. aku phm sendiri apa maksud abah. dr air muka nyer yg selamba, aku nmpk abah sebenarnyer xnk menyusahkan atau membebankan aku ngn mende2 yang bgnya akn mengganggu aku agknyer. tp, terus terang, klu psl adek-beradik, mak-abah, n keluarga, aku rela disusahkan! dlm hati, "xper bah, simah paham.."

to cut the story short, esoknya hr jumaat. aku igt nk g tgok budak tuh kt sepital, laa.. upernyer dah nk kuar. memula tuh bpk aku try kol xdpt. risau abes kredit walaupon bpk aku kate dah belikan topap, aku plk try kol. xdpt gk. xlama pas tuh yayat kol balik, dia kata dah bole kuar sepital. muka bapak aku yang keruh nmpk bersinar n nmpk segarit senyum abh. huh.. dah lege hati lah tuh. happy je nmpk abah. ye lah.. risau kn, ank kt septal, bini plk menjaga. lepas berbincang akhirnyer bapak aku yang g amek yayat. aku plk plan berjalan ngn cah. heh. mlm tu aku balik dari berjalan baru jumpa mak n yayat. heheh. wat cam biasa je lah. tp, klaka sbb budk tuh berbalut kaki (walau hati sebenarnyer meruntun pilu).

ari sabtu aku kuar bawak yayat cuci luka. mak n cah ikot skali. ada ke klinik bukak ari sabtu? klinik kerajaan la.. xkn klinik swasta plk? duit tuu.. try our luck kt klinik kerajaan pt raja. aku pandu teros ke bhgn pesakit luar. TUTUP! pas tanyer attenden yg ada kt dlm bhgn pesakit luar tuh, upernyer boleh g kt bhgn lg satu. aku pandu kete ke situ. huh, seb baek bukak. laa.. bukn adek aku jer yg nk cuci luka, ade sorang 2 lg dtg untuk tujuan yg sama. sambil aku tunggu attendan tuh bukak n cuci luka kaki adek aku, aku amekla gambar.. heheh

bukak balutan dulu..
9 jahitan tuh.. huuuu... kata adek aku kengkadang sakit nyer dtg.. bisa.. n merenyam..
bungkus balik...
pose ngh tunggu attendan tuh amek kain kasa...


pas cuci luka tuh, teros g pasar senggarang. kononnya nk beli samting kt pasar! heh heh. aku nk beli anak tudung sebenarnyer.. membeli belah la aku disitu sehingga xsedar duit semakin susut. mak aku berkenan ngn kain ela yg ditayang kt situ, tp, tunggulah bila ada duit karang baru beli, itu kata mak. mmg pon, klu mak dah kata g2, tunggu je lah... tup-tup adalh kain ela baru ditunjuk kt aku nanti. n usually, pilihan mak, pilihan aku juga.. heee.. kt pasar tu gk lah.. aku dapat kol dr meshi n dia nyanyi lagu birthday tok aku. heee.. tq meshi. tahniah kerana menjadi org ketiga wish birthday kt aku.. terharu rasa.. hehe.. i really appreciate it, best friend.

pas beli2 tuh tros lah kitorang balik. lalu jln jaoh plk tuh. heh. saje jer nk jenjalan. dr senggarang ke bp pastu singgah kt kedai b4 singgah plak kt ITO sbb nk tgok event memperingati allahyarham Tun Hussein Onn (siap kuar iklan kt tv lg u..). sempat la gk jumpa ngn Jana n membe dia Wani. Hi Wani, nice meeting u! xdpt bual lama becoz derang pon dah lama kt c2. jana kate derang datang sbb ada org kata ada pesta kerjaya kt c2, tp, hampeh. xde pon.. jana pon nk balik ke maokil ari tuh. so, pertemuan tuh mmg singkat tp cukop bermakna.. time lalu kt Dataran Aggerik tuh, ada makanan yang disediakan untuk pelajar2 yg datang bertandang ke c2.. derang terlibat ngn pertanding debat, berpantun n etc la kt ITO tuh. aku ngn mak teringin nk join skali tp, malu plk. heh heh

dah puas jenjalan sekitar ITO ngn mak aku jer... sbb yayat ngn cah malas nk ikot.. derang dok kt kete jer.. heh.. aku sempat pusing sekitar booth2 bersebelahan dataran aggerik... ade banyak foto2 kenangan alahyarham Tun Hussein Onn n stesen radio yg dtg bukak booth. biasa jer pon booth2 kt c2... juz masa tgok gamba2 lama tuh la dpt rasa perjuangan org dedulu memperjuangkan kemerdekaan and mempertahankan tanah air. kaum pompuan pon turut berjuang bersama sebaris ngn kaum lelaki, bawak senapang walau berkain batik.. n mcm2 lg lah. also, ade pameran n kuiz berkaitan alahyarham Tun Hussein Onn kt pintu depan DTII. sampai kt kete, yayat ngn cah terbongkang tido.. huuu.. ciannyer.. malas nk tunggu lg, kitorang teros balik...

Odah Pindah Umah
odah nk pindah umah ahad nih. sabtu petang sesi mengecat umh n ahad punggah barang. insyaAllah aku join minah tu berpindah. haaa... xleh luper bwk bj renang nih. heh heh. ada kesempatan aku nk terjun kolam!! heh heh
Category: 2 comments

2 comments:

RaUDaH said...

syimm..'baby' aku tido lg..ntah bile nk bgn xtaula..nntla aku citer..

ShimM said...

woah.. xsaba nk tau nih. keh, aku tunggguuuuu....

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..