Kursus Perundingan Berkesan

Tarikh:  11 - 13 Oktober 2011
Kursus: Perundingan Berkesan
Tempat: INTAN Bukit Kiara, Damansara
Mood: xboring sgt..

Thank Allah.. kursus nih xboring sgt.. mula2 aku expect kursus nih boring jer.. ye lah, nama pon kursus Perundingan Berkesan kn.. ni gara2 aku nk 'kuar' dr kolej (utk menghirup udara segar kt luar) lah nih. aku mohon kursus INTAN. kolej tuh boring lah. xtahan aku lama2.

bende baru yg aku encounter kt cni adlh.. utk pertama kali aku ke kursus di mna sebilangan besar pesertanya are excellent in English. hinggakan aku rasa malu nk berckp dlm bhs tuh. siriesly aku rasa rendah diri walau pd hari pertama aku kt sini. kebayakan dr mereka nih langsung xrasa kekok berbahasa inggeris. Derang suma berjawatan pegawai dr jabatn2 kerajaan.. juz aku jer pensyarah. rasa inferiority complex aku.

well.. i learn something very unusual here.. sbb aku sentiasa dikelilingi oleh org2 yg sama gred/tahap ngn aku.. sampai aku lupa mendongak ke atas melihat org yg lebih besar/hebat dr aku.. selama ni aku terlalu lay-back n selesa dgn apa yg ada kt sekeliling aku. hingga aku lupe bhw the world doesn't revolve around me. there are others who are shaping the world as i wrote this.. n i... tros duduk dan memerhati.... tanpa melakukan apa2..

# AcTiOn SpeaKs LouDeR thAn WoRdS #

Sepanjang kursus nih aku jumpa ramai org2 hebat yang pernah berurusan dgn org2 besar dlm kerajaan. to make it even better, they are nice people with attitude u'll respect for.

p/s: plis note that jumlah kursus aku dah exceed 10 hari utk taon nih. so, obviously aku xperlu g kursus nih kn. but, do i care.. ??

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..