Debit Advice

apa mende nih?

def:


A debit advice is also called a debit memorandum, debit note or debit. A banker sends a debit note to customers to inform them of deductions from their accounts. In other words, a debit refers to a decrease in a deposit account balance, such as a check posted to the account. These days, the advent of the Internet has made debit advices quicker. Consequently, deductions resulting from debit advices occur in real time. For example, you can advise your bank to pay a monthly utility bill automatically, and the corresponding debit advice happens in real time.


k. dgn kata lain.. penolakan sejumlah wang dr dalam akaun bank dgn tujuan pembayaran dan sebagainya. ok, then, apa mcm klu jumlah duit yg ditolak oleh bank langsung tidak diketahui oleh pemilik akaun? mcm yg terjadi di dalam akaun bank aku. nama bank dirahsiakan atas sbb2 tertentu..


Debit Advice betarikh 11 n 12 oct.. utk apa? pastu, 10 oct tu penolakan utk apa??? utk makluman, ni juz snippet dr bank statement aku. mm.. paling latest la. aku rasa bengang giler skrg.. selama ni, nth dah berapa byk derang wat Device Advice nih. aku xnk jd mangsa perompak berkolar putih mcm yg terjadi apbl seorang lelaki mencuri 1cent dr akaun bank semua pemilik akaun sebuah bank berlaku di luar (negara).

dah lah duit xbrapa nk ada. bila berlaku penolakan di luar pengetahuan cam nih, sapa xbengang..??? kasi tahu skrg?? i will contact the bank n i will demand for answers (on Monday of kos). sukati derang jer.. baran tol aku rasa. ggggrrrrrr.....!!

3 comments:

sheta said...

shim, aku ada jugak debit advice nih. esp akhir bulan. bila tolak duit insurans, bank akn caj aku rm1.00 utk debit advice. mcm caj perkhidmatanlah agaknya kot.

klu ko guna kad atm cimb, ada tak ko gi draw duit di atm maybank ke, bank islam ke, sbb mungkin dia akn caj utk itu. nak kepastian, sila call bank lah ye :-)

ShimM said...

yg tu aku tau. biasalah penolakan sbb withdraw dr atm machine n hutang2. kes yg aku utarakn nih aku explain kt post Debit Advice 2

RaUDaH said...

bnyk tu debit advise ko kena..aku nk cek gak la..ne tau kena gak..

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..