BERI Sakit~ BERI juga Makhluk-Nya~

patotlaaah... sejak beri kuar bengkel ari tuh, dia cam LAIN jer. asek DIAM.. aku ni pon... masih xsedar yg BERI SAKIT sebenarnya. beri pon langsung xRESPON ngn kehadiran aku.

mm.. beberapa hari lepas, tayar depan, kiri bocor. aku g kedai tampal. hari ni.. bocor lg.. tpt yg sama.. terok plk tuh.. huuuuu.. sampai terkeluar soket !!






seriesly, aku bkn nk jdk pelik n giler di ruangan post aku nih. jauh sekali nk dptkna PUBLISITI MURAHAN. tp aku percaya setiap benda yg ada asal usul nya tu... HIDUP. BERNYAWA. jd, beri yg berasal dr besi yg ditempa dari bahan semulajadi bumi juga... HIDUP. aku xkesah pon klu org kata aku gila. sbb berdasarkan pengalaman aku selama nih, jika kita selalu berbaik, belai barang2 kita. brg2 tuh xkan menyusahkan atau xkn cpt rosak! betol.. xcaya? SUDAHLAH...

hmmm... inilah yg terjadi pd Beri.. DIA DAH XCERIA CM DULU.. AKU BOLEH RASA. kn beri tuh kereta aku. aku tau lah... dulu, masa aku kt JB, aku bwk moto utk g-balik keje. hari2 (Isnin-jumat) of kos. if ada OT. hujung minggu pon aku keje separuh hari. selalunya... hujung minggu, bila bosan o xde mende nk buat, aku berbual2 ngn moto tuh. sampai housemate aku suspect aku giler. hmmm.. biarlah.

walaupon moto tu bkn moto aku (moto pk cik aku), tp, aku dpt rasa keserasian tuh. mcm aku ngn beri skrg lah. klu ada yg rasa nk muntah, silakan.. tp, ini kisah benar berdasarkan pengalaman aku sendiri. moto tu, walaupon kendisyen nyer xbrapa baik, senang cerita.. dah byk sparepart yg tunggu masa jer hancur, tp... moto tuh kuat betul. boleh g segamat (ngn sorang membe yg agk berat dr hitungan jisim beliau) walaupon kene menanggung beban penumpang yg tinggi. masa tuh halaju moto nih berkurang dgn beban. klu aku sorang, ok jer moto tuh. if bwk org, mmg xble blah. to be honest, kendisyen moto tuh telah beberapa kali menyebabkan aku terkandas kt jln, tp, still.. aku selalu bernasib baik. dan akhirnya.. moto tuh masih boleh digunakan mcm biasa. cuma, ada sekali tu.. aku xmenghargai moto aku tu.. hmmm...bila aku pilih food over the motocycle.. its the end..

beri plak, selama nih dia xpenah menyusahkan aku. aku jer.. yg xjaga beri tol2. asek melanggar n dilanggar jer. cian beri menanggung MASALAH akibat teknik pemanduan aku yg terok n reckless.

hmmm... kita sbg manusia nih tahu hakikat yg tumbuh2an tu hidup kn.. tp, manusia ttp tebang n bunuh tumbuh2an tuh. even, ada kajian yg mengatakan tumbuh2an mampu memberi respon terhadap sesuatu. cth nya mcm kajian yg dijalankan ke atas 2 benih pokok terhadap muzik instrumental dan muzik metal. ternyata pokok yg didendangkan dgn lagu2 berentak instrumental tumbuh subur dan sihat, manakala pokok kedua.. terbantut dan tidak segar.


pernah x dengar citer ttg seekor singa yg masih mengenali tuan2nya walaupon selepas setahun dilepaskan di hutan afrika? siap peluk2 lg. emosi gk aku masa tgok video pertemuan singa ngn 2 org tuan nya (2 org lelaki) nih. inilah bukti haiwan juga mempunyai perasaan dan mampu bereaksi dgn hubungan keserasian antara makhluk. mcm tu juga lah apa2 shj mende yg diketahui asal usulnya mcm perabot yg berasl dr pokok, tayar yg berasal dr pokok getah, stalagtik, stalagmit yg berasl dr pembentukan batu kapur dan sbgnya. kesimpulannya, bkn manusia jer makhluk Allah.. tumbuh2an, haiwan, jin, syaitan, benda2 kt sekeliling kita, batu n etc2 juga MAKHLUK. makhluk2 ini akn saling mengenang jasa sesama mereka...






Related Video:






ehem.. lain plk pergi nya aku nih. ehem.. skrg, bila aku dah sedar BERI SAKIT, aku kene buat samting kn... hm... it requires MONEY. its ok, I'LL C WAT I CN DO.. 

beri.. beri... maafkn mama yer..

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..