Aku & Kereta Abah

satu mlm yg hening... aku xsangka something so unfortunate would happen to me.. huuuu... kejadian ini berlaku pd hr sabtu mlm ahad, bertarikh 17 september 2011.


actually, aku g amek my mom dr kerja. minggu tu mak aku shift mlm. beliau kerja kilang kt Batu Pahat. Sin Kwang Plastics (M). pastu, adek ipar mak aku admit sepital, tu yang beliau so eager nk g tegok. jd, plan malam tu... aku g amek mak aku n then tros bertolak ke sepital lah kiranya. bebenornyer.. bpk aku yg sepatutnya jemput mak aku nih. but, ada event plk kt kg aku. tuh yg my father mengamanahkan aku utk amek mak aku. aku bertolak kol 7 by using my father's car. my mom kuar kilang at 8. so, aku g la awal sket.. xperlulah aku bergegas sgt. bwk kete pon relek jer kn...

knp aku gn my father's car instead of mine? Beri's in a workshop at that time (refer post nih yer Beri Yang Cian Sgt...). ehem.. for a little makeover n plastic surgery. cian beri.. seminggu terperuk kt bengkel (12/09 - 18/09). huuu..

k, terus ke pokok citer yer.. napa tajuk post nih "Aku & kereta Abah".??? sbb kete abh telah mnyebabkan aku terdampar kt tepi jln. seb baik kawasn tuh sebok sbb btol2 berhampiran traffic light. ada bangunan kedai.. tp agk sunyi.. itulah traffic light kt simpang Parit Yani. hmm... mmg agk malang aku hari tuh. burung tidak berkicau, langit tidak berbintang, perut plk meragam... mm.. waktu plk mlm... gelap tp xpekat. disimbahi biasan lampu2 jln dan warna neon lampu isyarat yg kerap bertukar2 warna.

 
bertolak dr rmh.. sampai pt raja.. aku dah perasan dah.. tayar kete bpk aku nih kuarkn bunyi yg pelik. mcm ada mende sangkut kt tayar. bhgn depan kiri. aku benti tepi jln, tgok tayar. xde pape pon. then, aku pon troskn lah perjalanan.. n kt seri gading aku singgah mesjid. k.. pastu jalan lg n bunyi tuh masih xhilang oke. aku pandu biasa jer. sampai kt traffic light simpang ke pt yani aku benti sbb lmpu merah. lampu tuka hijau aku pon gerak. masa nih bunyi makin kuat n aku dpt rasa mcm tayar nk terkeluar dr rim.

dek krn risau yg amat. aku pandu ke dpn sket n benti kt susur kiri. hidupkan signal emergency. aku turun kete n tgok tayar dpn yg aku syaki telah terkeluar dr soket rim. huh. inilah pemandangan yg aku nmpk. seriesly... hell, what have i done....

 


hell.. what should i do.. jam menunjukkan lebih kurang 20 minit ke pukul 8pm. mk aku dah nk kuar kilang. hmmm.. aku xde pilihan selain daripada kol my dad. oke.. aku pon bersantai kt tepi jln sampai bapak aku sampai. keadaan sekeliling yg agk busy menenangkan aku dr pk yg bkn2. thank god!

n the rest is history. sbb bpk aku sampai nek moto berminit2 kendian. then.. g amek mak aku.. n dtg balik kt lokasi aku utk tukar tayar. mm.. walaupun aku dah belajar buka n pasang tayar ganti, still aku berehat kt tepi tunggu bpk aku. uhuuu.. sbb apa tau.. brg2 keje bpk aku byk kt bonet. hanya beliau saja yg tahu menguruskan nya. itu je lah alsn aku. but i learn samting here. kete lama2 mcm kete saga bpk aku tuh. putaran nat dia arah lawan jam!! which is totally reversed than my persona o kete2 baru. mcm kedudukan wiper n lampu gk la. yap, baru lah aku tahu pd hr tuh.

kete yg siap diganti tayar abh bwk ngn mak. aku plk bwk balik moto....

abes sudaaa...

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..