F1 old timer tunggang motor setelah sekian lama..

pose bersama LC adek aku, Yayat
haha.. seperti tajuk post aku nih.. hah haaa... dgn bangganya aku mengumumkan bahawa aku telah berjaya membawa motor.. oppsss... menunggang motor setelah sekian lama meninggalkan arena permotoran F1. huh.. kembang kuncup ku rasakan bkn sahaja bontotku, malah bulu hidungku juga memanjang dan memendek dgn lajunyer. ahaks! saja jer aku nk wat org termuntah katak hijau.

bebenornyer.. dah lama sgt aku meninggalkan arena permotoran F1 nih.. hhhmmm.. sejak aku berkereta nih. aku telah menduakan motor pula. huhu... karang, klu aku dah beli van, aku kan curang pula pd Beri.. huuuu... cian Beri ku sayang.. ihiks

gaya aku bwk motor tuh dah macm makcik sblh rmh korang agknyer.. terhenjut2 sbb dah xreti (aka dah xterrer) kawal handle n gear. tertawa kecil aku dlm hati. huh.. gilo! slow jer aku bwk. 100km n ke bwh.. huh, xberani beb... GAYAT... ihiks. nk potong keter pon ketaq kaki aku nih n jam skjp tgn aku. hish, GAYAT TERLAMPAU lagak giler aku.. gaya dah mcm cik ponti versi bertudung terkepit-kepit sambil merempit! hah. dasyat....

teringat kembali zaman kegemilangan dahulu... huhuhuuuuu... oh, aku sungguh hebat dikala itu.. heh heh. sebenarnya, aku bwk moto nih pon sbb adek aku sebok mintak nk pinjam kete. demi memikirkan keinsafan hati di bln ramadhan ari tuh, aku pon ngn berat hatinyer menyerahkan Beri untuk dijaga oleh iwan. huh, xpo, aku masih ada kepercayaan kat mamat tuh walaupon kadang2 kata2 mamat sengal itu xble pakai. watever! adek aku jer pon, bkn org len.. heh

nih nk balik dr cc nih pon aku dah kurang cket rasa cuak. lgpon, pas nih aku nk jln ke bp jap.. heh heh.. jln2 buang boring la katakn.. nk tau x.. kadang2 bawak moto nih best sengsangat (bila xhujan la k..). BERANGIN beb.. huh, terimbas sebentar kenangan zaman muda tika aku sedang bekerje di JB dulu... hah hah.. gaya aku mmg xleh blah. nek motor ngn baju kurung. tuh stll xde hal lg tuh, tp tang moto aku yg uzur (walau luarannya masih nmpk elok) nk 'roboh' dah enjin nya.. mmg xleh blah!. heheh.. ada citer nih.. hehe

======================================================

moto yang aku gn time kt JB dulu, motor turun terumun dr pakcik aku (belah mak). moto tuh terangatlah uzur dengan keadaan karburetor nya  yg nazak. kelajuan moto tuh plk akn jd terbatas setiap kali bawak penumpang (berjisim besar) walaupun penumpang tuh bersaiz badan M, ini apa kn pulak klu penunggang tuh bersaiz XXL (n berjisim melampaui kecerdasan akal)! satu hari, aku yang baik hati nih telah bersetuju menumpangkan membe serumah aku yang perlu hadir interview kt UITM Segamat!

knp mesti membe aku yang ada gen2 tumpang motor aku yg nk 'roboh'? sbb kete dia hampir jatuh bumper depan gara2 kemalangan kecil yg melibatkn setudent dia sendiri (panjang citer nyer nih. so, xyh citer lah yer) n dia takot klu2 bumper dpn tuh jatuh time dia ngh bawak kete. xpsl2 tempah tiket masuk berita utama kt TV3.. lgpon xkn lah nk bwk kete 20km/jam jer kan... disbbkn itulah dia mtk aku tolong dier. everything is on her laa.. of kos.. aku apalg senang hati laa.. but b4 that, dia kene servis miyk itam dulu.. alaa.. lebeh kurang 12-15hengget g2 jer pon..

dipendekkan citer yg sememangnya semakin pjg, masa kitorang odw pegi-balik JB-Segamat-JB, mcm2 dugaan yang kitorang hadapi. 2kali tayar belakang bocor, magat depan kene myk tar jln (time aku nk lalu tu lah derang nk renovate jln ponn..), n mcm2 lah sampai membe aku tuh sampai lewat ke interview.. hahaa.. yg klaka nyer.. halaju motor tu lah.. slow giler... aku dah press minyak sampai habes+gear 4 pon still slow nyer... masyaAllah! klu kekura lalu sblh pon boleh gelak tgok kitorang. aku agk malu sbnrnyer time tuh, tp, nk wat cn ner, dah member aku tuh saiz XL n dia pon dah maklum ngn keuzuran motor aku yang akn slow seandainya bwk penumpang!

penghabisannyer.. aku sakit2 pinggang sbb perjalann yg terlampau lama (halaju motor aku 2 kn berkurang dgn jisim penumpang yg tinggi!) n membe aku yang 1st time nek motor tuh sakit2 bontot/badan lebeh seminggu. dia berulang kali mengadu sakit badan ngn aku, namun, aku yang kejam nih juz sengih2 n mentertawakan nya sahaja.. klaka jer kak maz.. sori la kak maz.. sbb pengalaman pertama akak nek moto, jadi sejarah hitam dalam hidup akak.. k maz pon dah tobat xnk nek motor lg.. hah haaa.. kih3

======================================================

moto yang aku gn tuh pon dah 'hancur' dikerjkn abg aku. huuuu... tp,  alhamdulillah still boleh gn.. stkt nk bwk g kebun angkut sawit or potong rumput xtepi jln, xde hal punyer.. bwk g berjalan pon boleh, tp segala kerosakan ditengah jln hendaklah ditanggung sendiri.. heee...

Finished

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..