I'm SUPER BROKE!! huuuu...

oooppssss... jgn salah paham k. bukannya aku ade kuasa tersembunyik (yg baru aku nk reveal skrg) cam flashman, oltroman tuh sumer. jauh sekali aku boleh bertukar jadik beruk bila aku ngah stress or kepenatan aka kelaparan, tp, aku kini telah menjadi sgtlah tidak mampu (dr segi ekonomi sejagat.. hmm. bahaya tol tuh). huuuu... nk beli 'minuman' utok Beri (isi minyak kete) pon aku terkial2. mengharap dapat duit raya?.. hhmmmppphh.. aku yang patot bagi wit raya, bkn nyer aku yang menerima! nih dah terbalik kot nih.

EhEhEhEee.. raya nih, aku dah plan nk tebalkan muka wat xtau jer bila g umh sedar or kengkawan... ye lah, aku kn dah pokai. so, xdapeklah nk bagi wit rayer untuk 'ank2 kecil' taon ini, so, mestilah bermuka tembok bila kene 'serangan' kanak2 yg 'kelaparan' cam zombie di bulan syawal nanti. yap, aku kene kuat menepis godaan berupa pandangan mata kanak2 yang penuh pengharapan supaya aku seluk kocek or dompet n bg derang wit raya.. huuu... semoga aku berjaya (doakan aku k..). chaiiyooikk!!!!! ajaj2!! fighting!!!!

ehem.. ade x sesapa yang nk bersedekah...??? wat pahala dibulan belated-ramadhan aka bln syawal nih...?? (klu ade, aku nk letak nama yang borang penerimaan) eheh..xtau malu plk aku nih.. eeee.. iyerlah. leh lah wat tambah2 pahala korang kn.. bersedekah barang se rat or dua rat kt aku.. ehehe.. aku dah stat menembok kn diri aku. xtau malu mintak wit raya ngn org.. huuuu... sori k, kengkawan. aku ngh desperate nih. hehe..

HI, HI SYAWAL..
anyway.. korang jgn termakn plk ngan stetment berani mati aku yang poyo giler nk mintak korang sedekah wit raya nih. sebenarnyer, niat aku suci dan murni k... (bkn suci dlm debu k, bak kate membe kolej aku si mizah tuh. haha..) ehehee.. aku nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN kt sumer yang baca blog aku nih. aku juz bergurau senda bg menambah keceriaan ptg hari ini sahja. maklum lah, ARI NIH KN LAST POSE.. SOK PLK 1ST DAY RAYER... Ehemm. klu yer pon aku dah sengkek.. giler2 sengkek.. xsampai ati aku nk meminta2 dr korang yang sememangnyer pemurah/baik hati/xkedekut n kaya siket dari aku tuh. haha.. jgn amek ati tau.. juz nk berbudi pada diri sendiri ngn wat lawak giler bodoh cm nih.

skrg, korang mesti dapat agk yg mood GLOOMY aku yang sejak dua menjak nih dah pon bertukar kepada mood HAPPY!!! dengan jayanya.. thnks to myself sbb berjaya balik ke kg dgn selamatnyer.. dimana, aku tanpa segan silu telah membawa kereta dengan sangat berhemah lagi tertib (average 60km per hour jer beb.. bangga plk aku rasa.. hmmppsss!). hah haaa.. xsempat aku nk mintak maaf kepada beberapa kereta yang telah dengan baik hatinyer menekan horn bg menyedarkan aku dr terlena dibuai mimpi indah (aku balik tgh hari, xsangka akn mengantuk dlm perjalanan balik. bawak kete plk slow jer.. tu yang terdodoi tuh. huuu...). anyway, jgn risau, tiada binatang ternakan yang meninggal akibat ketakutan pon dlm cerita aku ini.

BYE, BYE RAMADHAN.. 
akhir kata.. aku telah menjadi malas bersolat tarawikh selepas melalui "edah" (peod) selama 7hari. sesungguhnyer aku sangat2 rugi. namun aku mengaku kesalahan itu tanpa segan silu dan aku rasa sangat menyesal yang amat. ahahaa.. sori, geng. jap agi aku habes mengarut. sket jer lagi... k... itu jer.. cau cin cau n selamat menunaikan ibadah puasa yang terakhir untuk tahun ini..

AKU PASTI AKAN MERINDUIMU RAMADHAN... 

wassalam...

2 comments:

RaUDaH said...

60 km/h..leh caye ker ko ni Syimm..

ShimM said...

odah: percayalahhhhh... . inilah bukti terbaek menunjukkan aku seorang pemandu berhemah yg membuatkan org len bengang sbb amek lane kanan. hah haah..

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..