Diary hari raya

Cntik kn bunga nihhh...???
Haha.. rasanya xde byk benda nk citer raya tahon nih. Dari segi kemeriahan.. mcm biasa.. bdk2 la yang biasanya excited terlebeh.. iye lah… ry ni kn time derang dapat ‘gaji’. yg memeriahkn bln syawal kali nih Cuma bunyi dentuman mercun yg dah makin kurang (walaupun ada).

Raya pertama
Beraya kt umh sedara belah mak. Xjauh.. kg2 sblh jerk. Paling jaoh pon kt simpang renggam jer.. cam beser, sampei umh dah mlm.

Raya kedua
baraan (marhaban) lelaki kg. beraya rmh kengkawan bersama2 odah dan jana. Best la korang. Bkn selalu GFL reunion cn nih kn.. last time pon kt PD jer.. harapkan raya cn ni jer ler kn..

Odah, Jana, Shimm
Jana, Shimm, Odah
Raya ketiga
xde marhaban. Dok umah. Tido.. ada rombongan marhaban dr kg sebelah, pt kadir. Bpk aku plan mbarak ke rmh sedara mara kt pt rostam (1 rmh), punggor (1 rmh), pt sepadan (1 rmh), pt kadir (5 rmh), n pt bingan (2 rmh). Pas zhr mula bersiap.. ehem.. tp, bertolak pas asar (baru siap!). Mlm pas kol 12 baru sampai umh. Huu.. berat nyer mata aku.. mengantok. Sok baraan kg pulak. Huuu..

raya ke-empat
Gambar nih aku amek masa mbarak kt umh ketua kg
marhaban perempuan kg. huh.. aku rasa penat giler. Cam beser, baraan kg mmg memenatkan. Laju tol marhaban kali nih. Awal giler siap. Klu setiap tahun cam nih kn best.

Raya kelima
dok dpn tv tgok koleksi citer2 hr raya. xterasa keseronokannya. lg2 dgn ke’pokai’an aku yg terserlah dgn jaya nyer..
Sbb musabab aku pokai adlh kerana aku p servis kete. Huuu… demi Beri kesayangan ku..


ptg, pas anta adek aku yang katanya sakit dada ke klinik, aku ke REUNION rakan2 sekolah men tunku mahmood iskandar dulu ngn uda. Lokasi, kt pantai berangan (pantai punggor)..

Aku ngn uda baru jer sampai. tetamu VIP la katakan..
masih rasa malu lg time nih. dak2 laki pakat bersidai kt penghadang jalan tepi pantau nun... siyes, Pantai Berangan ngn juga lebeh dikenali sebagai Pantai Punggor kini dah banyak berubah.. last time aku dtg, aku masih kecik lg, time tuh terkinja2 cm berok lg..

 then, sambung beraya rmh uda plak. Maghrib kt umh uda jer. Kitorang berbual dr pas maghrib sampai kol 9mlm lebeh.. heheh.. dah mcm bkn dtg beraya, tp dtg sesaja.. hah haa.. rmh minah nih bkn selalu aku dtg, boleh kira ngn jari tgn kanan jer berapa kali aku dtg bertndang walau kg sblh2 jer pon..

Kesimpulan
raya tahun nih xterasa sgt keterujaannya. Nk amek gambar pon xde mood. Huuu.. boringnyer.. harapkan keterujaan beraya ke rmh member2 n famili jer.. huuu..

5 comments:

JaNa said...

best2..last raya sebelum odah berumahtangga..kalu odah sudah kawen mesti itot suami dia braya..huhu..

RaUDaH said...

emm..nk wat cmner..apepon aku cbe gak usahakan tuk dtg reunion GFL setiap thun..

ShimM said...

jana: iyer lah.. odah akn semakin bz ngn keluarga 'baru'. tp, odah still ahli GFL. susah2 sgt kita cilok jer si odah nih dr laki dia. bia ayie berputih tulang n mata. ihiks!

odah: that's the spirit odah. then, xyh lah kitorang nk bina plan cn ner nk colik ko setiap kali raya.. heheh

RaUDaH said...

hehe..GFL's..klu plan A aku x berjaya, terpksela korg bina plan B or C..

ShimM said...

set!!! last2 kitorang dtg je lah beraya umh ko nanti.. hee

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..