PENGHUJUNG APRIL/AWAL MEI 2010 ~ Hampir kene saman.. huuu..

Ari tu aku gerak balik ke jempol dlm kol 3pg.. hhmm.. sejjuuuukkkk… gggrrrr…. Aku bgn jer pg tuh teros packing brg. Alaa, brg apa je pon, bju yang aku basoh n a few stuffs jer.. siap kemas aku kejotkn mak ngn abah. Cium tgn derang n mtk izin gtau balik.. uuu… sejuk nya xyh citer la.. rmh kg kn… pg2 buta nk subuh g2 mmgla sejukk.. hmm.. mak dlm keadaan mamai tuh cam beserlah gagahkn diri bgn nk anta aku ke jln. Mak pegi ke bhgn dpn rmh n dok kt tangga dpn. Aku pulak kuar dr pintu dapur ngn bwk sume brg2 aku. Muatkn dlm kete n cium tgn mak lg b4 masuk kete. Sempat lg mak bg pesanan2 dia tuh.. hmm.. cam beser, hati2, jgn bwk laju (yg ni aku paling susah nk tunaikn), n lain2. aku juz jwb ‘insyallah’ n ‘ye, mak’ je. Mak dok kt tangga tuh sampai byg beri xde la tuh kot.. mk mmg g2.. suka2 dia tunggu sorang2 nk hanta ank p jauh g2.. hmmm.. ni yg ht aku sayu n sebak nih.. huuuu…

Aku stat kete tuh dlm kol 3 kot. Panaskn enjin pon amek 3minit lebeh kurang. So, gerak kol 3lebeh sket g2.. perjalanan mmg best. Lancar. Lengang jer jln. Ht aku sambil doa2 xjumpa entity o mende2 pelik dlm perjlnan.. heee… serrraaammmm… alhamdullillah.. at least akuu xnmpk la mende2 g2 walaupon setan nih mmg wujud. Masalah muncul a few minits before sampai gemas!

Hmm.. aku bajet sampai bahau dlm kol 5 g2. Maksodnya dgn speed yang aku kekalkn tuh. Aku hanya akn amek masa 2 jam je lah yg biasanya amek masa 4jm (aku lalu yong peng teros ke airtam. Mmglah.)! Punyalah sronot aku tekan miyk, xsedar aku ada roadblock kt depan. Shit! Seb baek aku sempat brek betol2 sblh abg polis tuh (Tuh je yg aku sempat wat, yg len, aku berserah jer..). Alah, beserlah… polis yang muda akn berdiri jg lalu lintas n yg tua2 dok berbual kt tepi. Apparaaa..!!

Aku turunkan separo cermin pintu kanan. Of kos la.. senang aku nk dgr apa plis tu ckp nanti.. heheh. Mende pertama yang abg polis tuh tegur is aku xpakai tali pinggang! Ha?? Aku pandang bwh, haah.. aku xpakai.. sepanjang perjalanan la aku xpakai n aku langsung xperasan (biasanya aku pakai tali pinggang ok.. mebi sbb mamai aku langsung lupe!).. isk.. time tuh aku da pk, apalah malangnya nasib aku nih?.. berdebar plk tetiba, takot kene saman.. hooo.. mana ada bajet nk byr saman??? So, aku juz senyum jer masa abg polis tuh mitk lesen n ic. Selamba aku bg (seb bek xtertinggal! Huuu…) sambil bebel yang aku btol2 terlupa nk pakai tali pinggang n biasanya aku xpenah lupa (nth abg polis tuh pedulik nth x. aku pon xtau. Asek senyum je. Sindir aku kot.. sbb bg alsn.. huuu...) Then, aku ke tepi, sbb org lain pon nk gn jln kn.. haha..

Penat aku tunggu kt tepi tuh, dtg pakcik polis sorang soh aku kuar kete n bincang ngn ketua dia kawtim saman. Bapak ko! Aku pakai suar pdk! Aku kata lah ngn pkck polis: ‘boleh x sy xyh kuar, sy pakai suar pdk la..’ sambil tersenyum. Kah3.. pkck tuh g balik ke ketua dia. Lama gk tunggu, pkck td dtg balik ngn sorang pkck polis lg. ketua dia la gk nyer.. aku senyum jer.. lgpon aku mati kutu, xtau nk wat ape.. tu jer yg aku mampu wat. Hoooo… heh

Ketua polis tuh pandang ke dlm kete n ckp knp aku xkuar sbb dia nmpk aku pakai suar panjang.. e eh, akuu jwbla, suar aku tuh paras lutut.. pastu mula lah.. soal jawb derang. Aku jwb jer soalan2 derang.. eheh.. akhirya derang ckp gk psl aku bwk kete laju sgt, xpakai seatbelt plk tuh n ketua tu kate nk saman aku. Kecut perot aku. Sambil tunjukkan resit surat saman tu depan aku, aku dah geger.. mencari2 alasan nk lepaskn diri lah nih. Bende aku takot adlh kene saman time tuh. Yg len aku xpk dah.. huuu..

Then, aku dpt idea. Aku jwb balik ngn nada seorg perempuan.. eheh.. =) “td sy kuar rmh kol 3lebeh. Sy takot... nk cepat sampai.. sbb tu la sy bwk laju.. “. Hahah.. mmg menjadi lah.. aku dilepaskn n xkene saman.. heheh.. pas derang kata aku leh pegi aku ckp la time kasih. Byk kali jugkla.. bersyukur dlm kelegaan akuu.. Eheh… xbrapa laju aku meluncur p.. odw tuh aku pk balik kejadian td.. n aku tersedar samting. Aku yang dlm keadaan br bgun tido n teros drive nih adkh scr tidak sgj telah ‘menggoda’ pkck2 polis td??? Hhmm..

Ini kejadian sbnr: time aku kuar rmh tuh kn aku bru jer bgn tido.. mamai dah kurang sbb aku wat aktiviti mengutip bj n brg. Pakaian aku adalah: suar paras lulut, t-shirt lengan pjg, n free hair! Time soal jwb ngn pkck2 polis tuh, seigt aku, aku asek selak2 rambut n senyum jer memanjang.. itu pon leh dikira goda ker..??? NTH!!!

ANYWAY, YANG PENTING AKU XKENE SAMAN N SELAMAT SAMPAI KE JEMPOL.. PERSOALANNYA SEKARANG, BTOL KE DERANG TUH POLIS OR JUST MENYAMAR? ALSO, STILL, AKU GODA DERANG KER SAMPAI DERANG XJD SAMAN AKU OR DERANG MMG XDE NIAT NK SAMAN AKU PON, JUZ NK TAKOT2KN AKU JER??? hhmmm….

p/s: aku baran pulak ngn polis ari tuh. Mula2 nya aku nk wat rekod baru sampai 2jam jer dr rmh kg ke serting. Tp, disebabkn ½ jm yg derang tahan aku tuh, rekod tuh kekal 2jm ½ gk.. huuuu…
Category: 2 comments

2 comments:

RaUDaH said...

gile la ko nih syim..ko gosok gigi x sblm drive tuh..hahahahahaha..
aku rse abg2 polis tu mmg t'goda ngan ko..
atau..
diorg x thn ngan bau mulut ko yg x gosok gigi lg..
kih3..

ShimM said...

mestilah aku xgosok gigi lg weih.. ye ker.. aku rasa yg second tuh. derang xthn ngn bau mulut aku.. eheh.. nthla.. aku nih seksually attractive ker? hhiiii.. geli plk aku.. uishh!

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..