kao biler lagiii~~?

wah haaaa... dulu, aku rasa sakit ati n baran giler klu ada org tanyer aku soklan neh. namun, being single at my age mcm skrg neh kenelah tahan dgr soklan neh diutarakan~ ggiler r boring dgr~ nk jer aku balas gn ayat kurang ajar. tp, aku tahan jerk. n op kos aku dah sedia ngn jawapannya utk menghadapi tujahan soklan neh sempena hari raya. apa xnyer, bila dah jumpa sedara mara, mulalah org tnya soklan neh. nk dijadikan bengang nyer klu org yg aku xbaper kenal pon seronok nk tanya soklan neh. huh huuuu....

seriesly, makin lama ku dengar soklan neh makin determine lah aku nk patahkan balik serangan derang nih.

soklan: simah, ko bila lg nih?
jwpn aku: itulah cik, doakanlah.. bia cepat sket... hehehee...<diikuti tawa manja. wah ha!>


soklan: hr tu dgr dah tunang...
jwpn aku: bkn simah lah.. iwan tu haa... (sambil sengih2 menampakkan lesung terkepit)

soklan: simah ni biler lg niii???? hmm... <sambil peluk2 pinggang aku>
jwpn aku: itulah wak, belum ada lg~ doakan simah to wak~ <sambil ketawa2 nakal>
usikan sepupu: garang sgt niii....
jwpn aku: haaa.. tu lah. g ngajar pon bwk rotan loo.. <aku lebarkan senyuman kerang aku. uh huu>

soklan: simah, ko bile nak kawen? <soalan2 cn ni biasaya diutarakan oleh org2 yg xtau malu. bajet!>
jwpn aku: haaa.. itulah... cik doakan lah... <sambil sengih2 kerang>
usikan makcik aku: hr tu dah carikan xnk, skrg dah xde peluang daaa... sambil bercakap dgn penuh keyakinan. aku gelak jerk. pura2 tp kedengaran ikhlas. xambik port pon~ wuh huuh>


keismpulannya, jwpn aku sgt cliche, tp berkesan.. pas nih klu ada yg xtau malu nk taya soklan berupa jodoh, kawen atau yg seerti dgn nyer... jwpn inilah yg akn aku bg. wah haa!

org yg bernikah telah menyempurnakan separuh dr agamanya. amalnya pula diganda2kan. itu aku tau, tp, selagi aku xmengganggu gugat hidup org lain, aku dgn bahagianya akan meneruskan hidup dengan kebebasan yang aku ada skrg. alaaa... jeleslah tuh, aku masih bebas buat apa yg aku suker.. org yg mampu halang aku cuma mak-bapak aku, n adek beradek aku (derang nih pon blom tentu dpt sekat aku).

alaaa... rasa terancam lah tuu... oit, jg laki ko baik2. xdelah ko nk rasa terancam ngn aku. alaa... aku nih apa yg ada... lek ler~ huh huuu....  nth lah. *wink3

cuma 1 jer.. aku doakan kn kebahagian org lain n kebahagian diri aku. oke.. marilah kita sama2 berbahagia yer..~~ weeeeee...!!!!!!
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..