LAPTOP-KOMPUTER-NOVEL-KIPAS

Did i ever mention laptop aku rusak???? Oh, xde... huh..... bohsan nyer hari2 tanpa laptop nih. Nk search tenet pon xsyok. Dah lah komputer aku nih problem bila access tenet... tertekan aku.... huh huuuu... kt pat keje plk xdpt set komputer! Huh huuuu... nyesal aku xhantar laptop utk dibetulkn dari awal lgk... at least sblm aku g kursus KIPA (20.05.2012 - 05.06.2012) ari tuh. Huwaaa...!!
Demi menyedapkan kegundahan hati aku, jumaat lepas (22.06.2012) aku hantar laptop utk dibaiki ke HighPoint Kluang~ kata pekerja kt situ, proses me’repair’hanya akn amek masa 3 hari jerk... tp td (28.06.2012) aku kol dia kata kene tunggu verifikasi hardware dr hq... nth pape nth... geram jerk rasa... mebi kene tunggu sbln gk kot... huh huuuuu...
Kene tunggu lgik lah jawabnyer. Bb aku ni plk aku mmg xcut. So, tiap2 bulan aku byr lah RM68 tu walau aku gn sket jerk. Xsampai 1GB pon... at least if emergency, aku ada bb kn...


Komputer aku nih plk akan slow, n hang if aku gn bb. Talian streamyx xplk aku tau kesannya ke atas komputer aku nih. Xpenah gn lgk sejak gn laptop n bb. Lagipon mn aku ada connection streamyx tuh. Aku syg sgt pc aku nih. Ada byk sentimental value. Aku beli ngn duit biasiswa yang aku tunggu mcm buah xgugur slm 2 sem time stadi dulu. Dan komputer nih la yang banyak berjasa masa aku nk siapkan tesis aku dulu. Walaupon tulisan kt keyboard ada yg dah kabur, jemari aku xkekok teros menaip. Itulah kehebatan chemistry atr aku ngn pc aku nih.

Pc nih terlalu byk budinya pd aku. Hingga bila adek2 aku merengek nk aku tinggalkan kt kg utk kegnaan derang, aku wat xtau n bg alasan memacam sbb aku tau, if serah kt derang... pc aku nih akan hilang jati diri nya... huh, worst case senario, akn tros rosak~

Hm... kini, tika aku kebosanan.. pc ni lah yg jdk penyelamat selain dr novel2 aku beli. Sekarang aku tgh baca “Marshmallow for Breakfast” oleh Dorothy Koomson. Aku baca xsampai 1/3 lg dr buku tuh. Yet, aku rasa citer nyer agk interesting~ content citer op kos lah lain sgt dr novel2 melayu. Novel nukilan novelis kesayangn aku jg mempunyai tema dan jln citer yang unik k... heh heee... mood membaca berbanding zaman stadi dulu mmg lain... kini, satu buku tuh akn amek masa berbln2 lamanya utk dikhatmkn.. tp, bergantung gk pada ke’best’san jln cerita n mood membaca aku time tuh~
Panasnyer bilik aku nehh... aku nekad mesti beli kipas ujung minggu nih. WAJIB!!!
Category: 1 comments

1 comments:

sheta said...

musim panas skrg ni so, beli je aircond trus shim :-) baru sejukk dan best tidur. hehehe

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..