aku dah tau~~!! Dah dpt jawapan!

Akhirnya… aku dapat jawapan kepada persoalan ini : “Kenapa perangai lelaki pelik bila gf o wife derang xde..”.

Cn ni, bila aku kuar mkn2 ngn membe yang da de kapel nih, reaksi kapel derang terhdp aku bila gf o isteri derang g basuh tangan o g tandas ker… akn berubah 100%. Derang akn acuh xacuh jer pada aku. Bila kapel/wife derang kembali, roman wajah derang akn transform balik mcm biasa.

WAT DE FUCK! BELAKON!! Itulah yg aku pk dulu~ … hinggakan aku pobia nk kuar mkn bertiga (aku, membe aku, kapel derang) jer ngn membe aku yg berkapel/hasben nih.

Terima kasih kpd hausmet aku krn menyedarkan aku hakikat sbnrnya perubahan diri lelaki berkapel nih. Huh huuuu… oke. Rupa2nya sbb niat aku yg nk memecahkn kejanggalan dgn memulakan perbualan itulah yang menjd penyebabnya.

Menurut hausmet aku, lelaki akn rasa tercbr kalau kita wat xtau jer, tp akn naik ego bila kita yg memulakan sesuatu perbualan cthnyer.. whoaaa!! Lelaki nih sooo… CHEAP! Perasan yang amat! Anyways, tulah perangai derang kn… niat baik kita pulak yg disalahanggap…

Lagipun, pikirn kita ngn derang lain kn… oke, so be it. Aku xpeduli pon… xjdk kudis pon (kt aku) klu itulah apa yg lelaki pk. Hmmm…

Ucapan aku utk lelaki2 sebegini, WAT DE FAK!!!! KO IGAT KO HOT SGT..?!??!!??!!! ego? Aku pon ada ego gk per… heh heee… seriesly, naper lelaki melayu kebanyakannya berperangai cn ni? Hmmm… mudah perasan hot plk tuh.

Dlm satu episode oprah show, pakar cinta yang merupakan seorang lelaki membidas tuduhan wanita yang mengatakan “...lelaki takutkan kami kerana kami lebih berjaya dari mereka, kami outspoken dan tidak tunduk kepada permintaan mereka, kami ada pendapat sendiri dan lebih superior dari mereka, sbb tulah kami masih bujang hingga skrg. Kedudukan kami lebih tinggi sama ada dr segi kewangan, pangkat…” k. panjang lagi kata2 3 wanita yg mewakili kaum wanita dlm citer tuh. Jawapan lelaki pkar tuh adalah… lebih kurang cn nih, “….. real man do not get intimidated by woman….” Lebih kurang. Oke.. bukan semua lelaki get’s turned off juz because the woman is more successful than they are, n berani n xmudah merendah diri sekiranya dia benar2 igin mendekati seseorg wanita. Itu aku dpt simpulkn~

Adakah itu bermaksud lelaki berpotensi mengambil kesempatan terhadap wanita yang dilihatnya mampu membantu dirinya..?? kewangannya..????? nthlah~ bpk aku lelaki, adek-beradik aku lelaki, pakcik2 aku lelaki, arwah atok aku dua2 lelaki. Derang xmcm tu pon…. Ker…. Zaman dah berubahhh… lelaki berevolusi????? Tp, masih ada mufti lelaki, ustaz2 lelaki, pemimpin2 lelaki. Nth! Xde jwpn pon…

Lenkali, aku nk try kaedah2 jual mahal n kaedah jinak2 merpati pada lelaki yg aku baru kenal. Sbb lelaki yg dah lama kenal mudah perasan hot dan ego bila kita yang memulakan perbualan oke… buat aku terasa kecil hati jer… dan xdiperlukan walaupun niat kita cuma nk berbual ngn husband/kapel membe baik (padahal kita dah lama kenal ngn lelaki tu) kita jer... sedihhh…

k.. juz to break the ice. aku dah penah gn kaedah jinak2 merpati nih dulu dan hasilnya adalah lelaki igt kita nih “mudah”. Mksudnya senang diperkotak-katikkan. Oke, xnk citer panjang... If kita buat xtau jer.. kita akn dlabel sombong n sukar didekati plk. Hmmm... cn ner tuh..? asalkn derang nih xberi masalah pada gaji yng aku terima tiap bln, aku xperlu kesah sgt kn... lgpon, siapa yang sempurna dlm dunia ni kn... aku pon bkn nyer baik o sempurna. Berbaik sangka n menerima seseorang seadanya adlh sebaik-baik perbuatan. insyaAllah... titik
Category: 1 comments

1 comments:

sheta said...

yer eh shim? aku pun tatau mende nih.owhh..patutlah dulu kalau aku ajak ko kuar bersama aku dan si dia kadang2 tu ko tak nak. rupa2nya..ada yang terpendam dan tidak terluah. ~ huhuhu.

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..