hari pertama

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh:

hari ni hari pertama di tempat baru. KOLEJ KOMUNITI SEGAMAT 2~


seriesly, sumer nyer sgt lah berlainan degn kk jempol (kt sini bangunan baru n ada KANTIN oke...!!). oke. aku dapat pindah ke kk segamat ni pon dh kira syukur. ada org tuh, bertahun-tahun mohon pindah, xdpt pon...

hari pertama kerja, mmglah boring... xde mende nk diniagakan.. wah hahaa.. xde kerja pon... oke. apa yang lainnye tpt ni? bilik pensyarah dalam 1 bilik yang besar... ada bilik kjkk dan meja2 pensyarah dipisahkan papan2 cubicle... ada kantin op kos!... ada perhimpunan wajib (staff n stud) setiap pagi isnin, bacaan yasin (staff n stud) setiap pagi jumaat... n last but not least kawasan perkarangan kolej yang lebih luas lg... oke... everything seems to be very organised yet a little bit awkward for being a new sheep in town! i believe i can cope with this.

oh ya... selain aku pindah masuk, ada gak staff kks2 yang pindah kuar. oke.. rezeki masing2.. hmmm... lgpon... first day aku kt cni, dah dpt tourguide peribadi named fetty yang bwk aku keliling kampus kksg2. hmmm... bilangan staff kt sini dalam 40 org jer.. n student dlm area 100 - 200 lebih org cenggitu. hari ni ramai staff kuar utk program so, i have to memorize more names n recognise more faces after this! (yg ada ni pon aku dah menjajau nk igt. huh huuuu)... alaaa... staff kkjn yang ramai pon aku leh handle inikan pulan 40 org lebih jer... kan.... chaiyok34!!!!


kks2 xsama ngn kks n kkjn. aku kene ajar bidang yang agk berlainan walaupun inilah bidang yang aku belajar dulu. PROGRAMMING. kt kkjn lebih pada network, kt cni... aku kene jdk student balik n study JAVA. huhuuuu.... i'm wishing myslf BEST OF LUCK!! oke. aku tinggal kt perumahan rakyat bt anam dgn sorang cekgi sek menengah yang baru dpt posting kt bt anam nih gk. sewa rumah  RM250 n deposit RM 500. leh bayar ujung bulan sbb tn rmh consider member serumah aku tuh baru kerja. oke lah. aku pon tumpang sekaki lah apa lgik.. heh heh...


ironinyer.. ramai tol org yang tau aku dpt pindah... pastu, hari terakhir aku di kk jempol merangkap majlis perpisahan plk langsung xde suasana sedih yang menyelubungi. kononnya mmg xnk sedih... tp... punya gamat dewan kuliah dengn usikan2 rakan sekerja... huh rimas gk aku rasa. tp, terima kasih kt derang, aku leh simpan air mata aku utk mende yang lebih berpekdah. klu x, mmg dah berjurailah air mata dugong aku nih.


beberapa opis mate beri aku samting. aku dapat dari program sks, kelab staff, kak lijah n housemate ku kak nekmah. seriesly, terharu giler aku rasa. tiba2 rasa sgt belong to the kkjn family. anyhow, this is my decision.. my decision to transfer... walaupon bkn exactly tpt yang aku nk settled, namun alhamdullillah...

harap aku akn cepat sesuaikan diri kt cni.... AAAMMMMMMMMIIIIIINNNNNNNNNN.......
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..