ENSET KU RUSAK!!

waaaa....!!!! enset ku RUSAK!!! byk nombor2 penting yg disimpan dalam enset/memori kad aku xleh access... waaaaaaa....! namun, sepenting manakah nombor2 tersebut, haaaa... ini yg aku xleh nk gtau nih. welll... berbekal enset SAMSUNG yang aku pinjam dari pn Meshe... aku teruskn gk hidop aku nih... skrg nih aku kene survive utk mencari sml nombor2 penting yang xdpt aku access skrg. neway, i have my ways to do so.

if dah xdpt gk... apa leh wat... siyes, sunyi tol aku rasa bila enset yang dah 2taon lebeh aku gn RUSAK! rasa cam patah jari plak.. wahhh... ekstrem perumpamaan tuh..

Poor little BieBy~

can ner enset tuh leh rusak? haaa.. ni dia cerirtanya.. satu hari... 22/11/2011... lepas aku selesai kursus pengurusan jenazah. aku pon pulang ke bilik opis dgn rasa lega sambil berbual di talifon ku itu. dalam aku nk melangkah ke tangga yang memisahkan tingkat atas ngn tingkat bwh. prak!!! dgn tiba2 enset aku yg sememangnya dah byk kali terhempas, JATUH tanpa aku duga. plis note, aku bawak kamera n fail di tgn aku. namun, masih ada ruang memegang yang cukup utk aku menggunakan talifon sambil berjalan ok... biasanya... bila enset aku jatuh, aku tau lah sbb nya kn... tp, kali ni secara tiba2 lak. cm ada unsur2 mistik+final destination g2.. wah haaaa..

oke... aku yg terpempam seketika pon mengutip balik enset ku itu sambil moan Allah... k... cam biasa, tanpa rasa syak wasangka aku pon memasang semula bateri n penutup belakang enset ku itu bila dah duduk selesa atas kusi dlm bilik opis aku tuh. oke... bila aku ON..... harapan aku utk menggunkan enset itu, untuk menyambung perbualan yg terhenti sebentar td.... semakin lama semakin kabur. apa x nyer... lampau menyala, tp.... skrin xberfungsi langsung. GELAP jer... sudahhhh...

kemudian, dgn rasa sebal... aku pon tekan punat OFF (ganggang merah) tanpa lepas beberapa kali. aku bukak/tutup lens camera enset tuh. lampu menyala, namun xde pape yang terpapar atas skrin.. aku cabut bateri n pasang balik beberpa kali. pon... still xberfungsi. aku biarkan je dulu enset tuh... dgn harapan... mlm ni boleh lah aku gn. but, TO NO AVAIL... still xleh gn gak... huhuuuu... mlm tu gk, aku hempas beberapa kali enset tuh dgn harapan yg menggunung dia akn on cam bese... namun, aku kaciwa jua... sampai laa ni~ huaaaa...!!!

Category: 2 comments

2 comments:

sheta said...

hohoho,mesti ko kuciwa sgt2 kan? dah hantar pigi kedai ke? aku pun mau pigi kedai, hp sony aku yg satu tuh dah jeng sbb lama tak on barangkali. huhuhu... duit terbang lagikkk~

ShimM said...

shetaq aka pn meshe: insyaALLAH.. ARI NIH AKU G..dari ari tu lg nk g.. tp, xdpt.. ari nih aku akn sempat2 kn gk..

duit skrg nih dah mcm air terjun... mengalir laju xde henti nyer.. *sigh~

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..