org Cina pon dgr lagu Hindi n Tamil?????

ini bkn citer rekaan.. yer... malah kejadian yg benar2 tlh berlaku n telah menimpa aku sms aku menaiki bas ting tong dr bahau ker serting (RM 1.60).

rentetan dari peristiwa Beri yg sadis sehingga perlu dirawat di bengkel... aku balik ke jempol nek bas. ok... itu pon bkn nyer apa kn... hmmm... aku telah ditinggalkan bas (peristiwa 11/9) sehinga aku terpaksa (mmg sengaja) menipu KJ mengatakan aku beli tiket bas last minit (aku amek MC 12/9) dlm borang EL. shissshh... dont tell anyone k.. hik3

nk dijadikan citer.. aku nek bas ting tong bahau tu lah.. eheheee.. dlm bas 1malaysia tuh.. ada lah uncle cina nih yg kelihatan selamba berdiri berhampiran pintu bas n jdkn besi bersebelahan pemandu sbg tpt berpegang sbb pintu bas xtertutup (bahaya tol!!). almaklumla... bas pon... bas ting tong (mungkin xpemandu bas pon tin g tong gk??? ehehhee).. selalu berhenti.. mebi memudahkan org naik turun or pintu tuh dah rosak kot.

dlm pd aku ngh hilangkan kemabukan dgn mkn masam yg dibekalkan mak aku n aku beli kt bas stand, (heip2 jgn pk mcm yer!~ mabuk nek bas ekspress lom abes lg ok...), tiba2 kedengaran lah lagu "HAMKO HA MISE CHURALOOOO...."... wahhh... aku apalagi.. tertoleh2 lah.. dr mn lagu tu dtg. berkebetulan.... abg yg dok kt kusi belah kanan (aku dok kusi belah kiri ngn anti india yg peramah) ngh pegang henset beliau.. so, aku assume enset abg tu berbunyi lah. apa yg pelik kn.... relek ler aku... tp, siyes.. utk seketika aku still tertoleh2 sbb bunyi tuh mmg bkn dtg dr abg tuh tp (aku masih menidakkan pd masa tuh sbb xcukup bukti).... uncle kt dpn tuh (yg berdiri kt pintu). pap! olh kerana bas masih belum bergerak, it became so obvious. omg! nape lah aku xperasan td..???

Uncle yg cool~

ok, aku dah pelik. still masih boleh kaver relek lg.... bas pon bergerak... pakcik driver bukak radio kuat giler sampai aku pon buat kesimpulan yg pakcik nih pekak! (haha.. gurau jer ok...)

Abg ni lah yg jadik mangsa tohmahan melulu aku tuh. tp, mmg bkn dia.. tp, uncle kt dpn beliau~

on da way (odw).... dgr bunyi lg dr enset uncle td.. kali nih lebih kuat sbb nk lawan bunyi radio bas...(plis note yg uncle dok sblh pemandu). dohhh... apa la naseb aku dok baris paling dpn nih. pencemaran bunyi sungguh! kali nih muzik y kedengaran adlh muzik lagu Tamil!!! Can u imagine that???! first time aku saksikan sendiri... org cina layan hindustan n Tamil!!! aku cuit anti india sblh aku n ckp psl mende nih ngn dia. dia pon senyum n kata yg uncle tuh pelik, sbb gr lagu2 india.

bg aku kn... uncle tuh unik sgt. mn nk jumpa org cina layan lagu tamil kn.... hindustan mebi lah sbb popular... mebi, aku ditinggal bas pd hr ahad 11/9 tuh ada hikmah nya. klu x, aku xkn come across with such a unique person~ *wink3

2 comments:

RaUDaH said...

haha..unik kan..ko smpt lg amik gmbr tnpa kebenaran..klu uncle tu tau, mst die mntk komisen dr ko..hahah..

ShimM said...

odah: silap2 royalti pon dia mintak. haha.

aku amek curik2 ni. klu x, mmg xdpt dohh..

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..