BERI = SELESA

salam. lama tol xmembebel di ruangan ini. wahhhhh.... rasa cam dah berkurun plk. hah ha haaaaa... k... sempena hari Malaysia... of kos laaaa... aku balik kg. n for that, ada citer nih.. ehehee... nk tau x????? (xmau tau pon aku akn gtau gk) eheheeee..

kn aku balik selain nk bercuti, nk menjenguk buah hati ku si comel beri tuuu... cian dia... dok bengkel seminggu. masuk bengkel ari ari senin (12/9) n kuar ari ahad (18/9). k.. masa aku amek dari bengkel tu, hujan renyai2... so, sampai rumah ujan makin lebatlah... k.. so, aku pon parking kete la kn... kt tepi rumah..

bila ujan makin reda, adik aku... iman... dgn berseluar kecik warna biru kuar rmh n tanpa rasa bersalah n tanpa kebenaran aku amek kunci kete n men2 kt kete aku tu. disebabkan aku rasa malas sgt time tuh (kn baru lepas hujan).. aku biarkan jerk... hujan teduh aku melaung2 panggil "adek...!!!! adekkk....!!!!" nenek aku yg dok tgok tv ckp la yg adek aku ada kt luar... aku pon jenguk lah.. k... pastu, bila adek aku menyahut, aku pon kuar la... dia dlm kete aku n ngh dengar radio.

please note yg adek aku sedang bersantai2 dgn pintu kete terbukak time nih. aku pon usik2 lah budak tuh. bila penat, aku masuk rmh balik n continue apa yang aku ngh "buat" (ehem ehem)... bila dah mula bosan.. aku kuar n jerit2 panggil "adek!!!!".... xde balasan. aku kuar laaa... bertuah punyer budak, dia tido dlm kete aku, radio kuat n pintu berkunci. wahhh... bukan main lg budak tuh. aku pon ketuk2 cermin kete (badan kete juga) n jerit2 panggil dia. xlayan dohhh... dia nyenyak tido.. puas aku jerit2 cam langsuir, aku masuk balik dlm rumah. sehingga my parents balik dari rmh org kawen (jemputan), dia still xsedar.

Plis note: imej ini mengandungi unsur2 18SGX

k.... cm biasa, mak aku tanya mn adek aku tuh.. ada la yg menjawab, budak tuh dlm kete. n mak aku pon panggil2 adek aku tuh.. (aku bersikap xambil peduli pd masa tu) sampai meroyan (menjerit2 panggil adek aku sambil tepuk2 cermin n badan beri dgn kuat ok... uhhhh...) mak aku.. siyes, pastu mulalah bising2 kt luar rmh.. sbb mak aku meroyan sambil membebel.... k... dipendekkan citer...

mak aku yang kerisauan sambil mengandaikan banyak citer buruk2 kene tegur ngn bapak aku pasal cakap yg bukn2. yelah, ank bungsu kn.. mcm2 gk yang mak aku kata. antaranyer..

"kok, ora tangi2 to... ambekan po ra?" knp xbangun2.. bernafas ke x tu?
"nek lemes nang jero kreto piye?" kalau lemas dalam kereta mcam mner?

oke, xdinafikan wajah ibu ku risau yg amat. my dad n yayat g goyang2 beri. xde respon weih. mulut aku celupar kata

"agaknya pengsan bah..."

sambil minda pk yang bukan2. of kos kene mara ngn bapak aku yg muka dah tegang semcm ditambah pula dgn kerisauan yang menggunung. u can see that on his face. yang mak aku dah wat mende lain sbb nk elak dari pk pasal adek aku yg langsung xbergerak2 tuh. huh... RIUH SEKAMPUNG rumah aku. KECOH gara2 ulah adek aku yg langsung xrespon walau apapun yang kitorang buat. JERIT, KETUK2 CERMIN n BADAN, GOYANG2 beri sampai nek TAKOT aku tgok. beri jgn citer lah. xcukup yayat, iwan pon tolong goyang inul kan beri huuuu... nenek aku turut menjoinkan diri beliau dalam keriuhan kecil tersebut. BERGEGAR BERI namun tiada sekelumit gerakan pon dari adek aku dohhh....

GOYANG: Gandingan Abah ngn Yayat
GOYANG: Gandingan Abah ngn Iwan
then.. last2 aku pon tolong goyang2 kn juga (Gandingan Abah, Iwan n Aku dr side kanan sahaja). dah bapak aku n my dear lil brothers wat mcm2 xde respon, aku pon naik risau oke... grrrr... mcm2 perkara buruk bermain2 dlm minda kuning aku kala tuh.. huuuu... akhirnya........

18SGX. bkn utk tontonan umum. Pastikn anda SIHAT semasa menonton video ini

BELIAU BERGERAK2, SEDAR, BINGUNG.. N MAMAI... perggghhhh.... lega giler... jgn citer lah. bila beliau (adek aku) disuruh tido dalam rumah... marah2 plk beliau. sesungguhnya beliau seolah2 tidak sedar apa yg baru berlaku. beliau sambung tido di kerusi pemandu tu. bapak aku soh aku amek kunci n bukak sket tingkap. heeee... bertuah punyer budak.. buat org "sakit dada" jerk.. siyes.. mcm2 mende yg kitorang pk, dialog yg ada tu pon juz a few jer weih. bayangkn klu habis bergegar tubuh beri, adek aku still xbg respon!! kn ada byk citer berkaitan budak yg "lemas" dalm kete.. waaahhh... xnk aku alami mende yg sama lg.. hish.. adek nih!!!

dr peristiwa ini aku dpt 1 kesimpulan.. PERSONA = BERI = SELESA = MANTAP oke... sampai xmau bangun jika tertidur di dalam nya~

plis note yg adek aku nih anak kesayangan k.. cthnyer.. hanya disebabkan beliau puasa cukup sebulan. apa2 jer yg dimintak dapat. klu aku dulu, jgn harap laa (nmpk sgt aku nih jeles kn..).. anyway, normal la kan... xkesah lah aku... bukannya beliau dpt sume pon~ tu... bdn yg kurus tuu... jgn salah phm k.. mkn byk tuh. tp, kurus jerk. moga2 jdik ustad ko dek...

2 comments:

RaUDaH said...

Syimm, aku gelak time bce entri ni..tp sape yg x risau klu ape2 jadik kan..huhu..btul la persona tu selesa n mantap..ayie pon dah berangan nk tkr kete..

ShimM said...

hoho... klu ko ada rezeki beli kete karang... jgn cat kete blueberry tea oke.. karang asek masuk bengkel jer cam beri~~ haha.. I LIKE sb ko setuju BERI selesa n mantap. WAH HAHAAAAA....

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..