Bagi anda, apa makna KAWAN dan CINTA??

apa makna seorang KAWAN dan sebuah CINTA????

Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung... Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga...... .. Kenapa??

+++
+++
+++
+++

Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga... Kenapa??

+++
+++
+++
+++

Kerana... KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !! Di dalam telaga CINTA hilang.... Kenapa??

+++
+++
+++
+++

Kerana... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap...Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu.. Kenapa?? 

+++
+++
+++
+++

Kerana... KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia.... kan ?? so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI.....

+++
+++
+++
+++

Walau kita punya couple, teman still paling setia..
Walau kita punya harta banyak,
teman still paling berharga.

+++
+++
+++
+++

ASALAKN KITA XSALAH MEMILIH KAWAN, IDUP KITA KAN SENTIASA DIDAMPINGI ORANG2 YANG SENTIASA SAYANGKAN KITA, MEMBERI SEMANGAT KETIKA KITA DOWN.., MEMBANTU KETIKA KITA SUSAH, DAN YANG PALING PENTING, TIDAK MEMPERGUNAKAN DIRI KITA UTNUK KESENANGAN DIRI NYA SENDIRI SAHAJA. KERANA SEORANG KAWAN AKAN TAHU BILA HATI SEORANG KAWAN TERLUKA, PASTI SUKAR UNTUK DICARI PENAWARNYA...

TAPIKAN, TO BE HONEST, KITA SBG MANUSIA, NORMAL LAH.. SELALU MENYAKITI ORG YANG PALING DEKAT DENGAN KITA. SELAIN DARI ADEK BERADEK, KAWAN LAH YANG PALING TERLUKA BILA KITA TANPA SEDAR MELUKAKAN HATINYA..dr segi perbuatan atau percakapan~~ HUHU... AKU XHARAP AKU TERGOLONG DALAM GOLONGAN SEBEGITU..

~~ muhasabah diri ku ini sebentar ~~

TERIMA KASIH KEPADA KAWAN2 YANG SENTIASA BERADA DISAMPINGKU KETIKA AKU BERADA DALAM KESUKARAN.. KAWAN MENANGIS TERSGTLAH SUKAR DICARI, TP, KAMU TELAH MENJADI KAWAN KETAWA DAN SUDI MEMINJAM BAHU UNTUK AKU MENCURAH RASA HATI. TERIMA KASIH BYK2~ BUDIMU KN KU TIMBAL BALAS, SAHABATKU... MALAH LEBIH DARI ITU SANGGUP KU LAKUKAN UNTUKMU~ PEACE!!

4 comments:

sheta said...

Bagi aku, cinta penting, dan kawan juga penting. alangkah indah kalau kawan boleh menjadi cinta (bg yg bukan kaum sejenislah, kalau kaum sejenis, bermasalah lah).

yup, tepat sekali. kita paling senang melukakan hati insan yg rapat dengan kita.

dan, kadang2 sama ada dari segi percakapan dan perbuatan,kita tak sedar yang kita telah melukakan hati kawan, dan kita hanya sentiasa sedar apabila kawan melukakan hati kita.

p/s: tqvm sbb sudi pinjamkan bahu kamu dan mendengar crita suka dan duka aku. tp,kamu tak pernah pun nangis,mcmmana nak pinjamkan bahu? atau barangkali, aku blum cukup layak jd sahabatmu.

ShimM said...

shetaq: ya, sudah tentu dua2 penting.

ko xpenah tgok aku nangis, tp, penah tgok aku bengang kn.. eheks..

RaUDaH said...

shimm..ko x bg aku komen kat new entri tu kan..xpe..aku komen kat cni..bler aku bce mesej tu..klu aku la..mmg drh aku menyirap limau jdnyer..bak kate ko..mcm la kite nk sgt kat die tu..ahah..mcmla die sorg kumbang kat dunia ni..plzzzzz la..xtau la plak dlm dunia ni ade gak org cmni..huhhhhh...wat bodo jela syimm..die mmg xsepadan ngan ko..insyaallah jodoh ko beribu kali lbih baik dr die..

ShimM said...

tq odah~ i really appreciate ur words n encouragement~ thx sgt2

(^_^)Y

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..