Aku Bengang Tol Kalau: ORG PARKING MERATA walaupun ada byk parking 0!!

bengang tol aku rasa ari nih. dah lah aku penat+mengantuk.. pastu kene ke seremban sbb ada urusan kene setel.. pastu.. sampai pat keje.. ada plk malaun p parking cam najis kt laluan masuk berhampiran pondok jaga. citt!! SIAL!! menyumpah aku dalam hati. jiwa aku rasa menggelegak PANAS memikirkan perangai SUMBANG sesetengah staff kt pat aku keje nih yg ske PARKING MERATA mcm atas jln tuh ada tertulis nm BAPAK dia. SHIT. SUMPAH AKU LG DLM HATI.

"BUDAYA MELAMBANGKAN BANGSA". itu yang dicanang2kn dek kerajaan mesia. staff yg p parking TIN MELO merata nih bermaksud sengaja MENCONTENG ARANG DI MUKA BANGSA DIA SENDIRI LAH kn..?? ciss BANGANG, CINABENG!!! pehh.. baran jer aku rasa.. nk ludah jer rasa tin2 kosong yang bersidai kt laluan pondok jaga tuh. jalan 2 lorong transform jdik 1 lorong  gara2 manusia xde sivik cm derang tuh. BABI!!

perangai giler meroyan staff pat aku keje nih dah turun temurun diamalkan. apa xnyer.... perangai cam taik nih xpenah berubah sampai ke hari nih. seingat aku, since aku keje kt c2, budaya nih mmg dah sebati dalam jiwa derang. malah, makin ramai yang terpengaruh n parking cam xde adab plk kt c2. aku TAKUT one day, aku pon akan BERUBAH jdk manusia xde SIVIK cam derang.. huuuu... BAD.. INFLUENCE !!

kalau nk diikutkan, bkn kt lorong susur kuar berhampiran pondok jaga tu jer yang derang nih jdkkan port PARKING HARAM, kt pat PARKING BELAKANG (yg disediakan di kawasan bangunan belakang) tu sdr ada gk port HARAM JADAH walaupon mantan pengarah (yg agk tidak disenangi) dah sediakan byk kotak2 parking utk kegunaan derang SIDAI TIN MELO masing2, still perangai BARBARIAN derang nih xberubah. citt,, SIALAN!!

yg menambah BENGANG aku adalah kesedaraan SIVIK yang rendah nih menyebabkan kesesakan lalu-lintas time waktu puncak mcm waktu PAGI MASUK KEJE, TGH HR, N BALIK.. citt.. klu dah lambt mmg berkontena SUMPAH aku sedekah kt staff yg alpa n PARKING cam berok kt laluan SEBELAH PONDOK JAGA ngn laluan ke PARKING kawsn belakang. derang nih mmg xde SIVIK langsung N "PENJUAL IKAN" yg terbaik dr LADANG.


klu nk benti kejap tu, leh lah kensider.. tp, klu p parking LAMA ni yang akan xtahan BENGANG. TOLONGLAH STAFF2 PT AKU KEJE... UBAH MINDSET KORANG. TPT PARKING DAH TERSEDIA, GUNAKANLAH.. tolong jgn kencing merata, walaupun ada jamban disediakan. ok??

6 comments:

sheta said...

wahahahaha...marah nampaknya. kete sapo lah yg parking situ time ko nak lalu tuh wei? tp mmg btullah, klu nak parking skejap tuh takpolah,nih parking lama tuh yg buat org geram tuh.

lagik satu, skrg nih kan dah ada plak pasu2 bunga yg bapak besarnya di kiri kanan jalan. klu ada keto yg tersadai tepi jalan tuh, nak lalu pun susah. aku cuma takut calar keto diorang aje. calar ke, remuk ke kang, marah2 org plak. salah sndr tak sedar. ahaks!

aku semalam ms dtg kijo perasan pasu2 besar itu. masa nak balik kijo ada plak satu keto parking tepi jaga tuh. tuan keto takdo, nasibbaik ncik suami yg penyabar yg drive. klu aku yg drive, mau menyumpah seranah jugak lah. wahahaha.

p/s: harap2nya keto aku tidak akn di parking menghalang laluan keto2 lain. InsyaAllah~

apopun, boleh tahan jugop ko nih klu marah ye :-P saborrr jang saborrr~

RaUDaH said...

amboi syimm..ko ni cam x bese plak..haha..len kali ko kuar kete ala2 model gitu..ckp leklok..ekcus me..bleh tlg alihkan kete x..i nk lalula..:)

Unknown said...

alaaa...shim jangan marah2....
setiap benda yg berlaku adalah ujian Allah tuk kite...
jgn cepat melatah sbb takut2 apa yg kite kata harini,... kite akn buat akan datang.....

ShimM said...

shetaq:
pd hr kejadian, pasu2 bunga sepanjang laluan seblh jaga tu jgk tlh menyebabkan kete aku calar pjg. istigfar pjg aku~ nk kata saba, dah lm saba dah nih. jgn sampai seminggu aku parking kt sblh jaga tu dah la.. tgok derang nk kata pape x.. huh

raudah:
eheheehee.. derang nih xmkn saman weih. lg ko lembut, lg la derang wat xtau.. hahaaa.. tuduhan aku nih tersgtlah melulunyer~

ini aku:
tol tu kak~ sy takut one day, disebabkn kebiasaan, sy pon akn parking cm derang gk~.. huuuu

sheta said...

aloss...kesian molek. jangan weh, jangan ko buat. susah aku nak lalu nanti.

RaUDaH said...

calar lg berry ko..huhu..saba jela syimm..sabar subur..xsbr msuk kubur (ayat johan)..:)

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..