Movie Review: Seram Sejuk~


Sebagaimana tajuk filem nyer, seperti itulah sejuknya pawagam yg menayangkan citer nih. hih hiii... cite ni kan... klaka sgt. filem serius komedi yang diketengahkan mmg cukup selambe menggeletek usus aku sampai terpintal dan tersimpul mati. kuar dr panggung pon aku masih xdpt tahan gelak sbb klaka sgt laa citer neh.

sinopsis sket. citer nih berkisar kehidupan syakir yang tinggal menyewa di rumah kakaknya sendiri namun perlu membayar sewa seperti org asing. syakir bekerja dgn sebuah produksi yang hampir  muflis dek kerana xde job untuk dibuat pusingan modal. satu hari salah seorang pekerja di prouksi itu mengambil inisiatif menggunakan khidmat seorang bomoh penipu utk mendapatkan job. hasilnya, seorang rocker purba lakonan zul suphian jatuh dalam perangkap mrk hingga bersetuju menerbitkan video klip dengan produksi tpt syakir bekerja sbg pelaris bg jualan album baru nyer. landi mempertaruhkan lagu "meroket ke bintang" untuk meraih semula populariti dirinya yang semakin pudar dan kelam.

Landi, rocker yang xsedar diri bersama2 team produksi berkumpul di sebuah kawasan peranginan dalam hutan yang sgt cantik utk membikin video klip "meroket ke bintang". tanpa mereka ketahui, ada roh gentangan yang menghuni kawasan itu mula syok dgn syakir lebih2 lagi apabila ia mengikut team produksi itu pulang ke kuala lumpur setelah sebuah loket pusaka milik roh itu dikutip dan disimpan oleh syakir. mereka diganggu roh itu sehingga merka pulang semula ke kuala lumpur dgn tegesa2.

di kuala lumpur adengan seram2 sejuk berterusan sehingga mampu memecahkan saluran hempedu korang. adakalanya punch line dalam setiap scene menujah bertalu2 sehingga cacing pita dlm perut aku bergegar ketakutan. :) filem ini wajib tonton bagi mereka2 yang kehilangan sinar dan hidup dek kekelaman kebosanan. tengok... jgn xtengok.... yer.... !!!!

fully recommended utk memecahkan kegalauan hati korang~~~ :) :) :) :) my rate is a 9 out of ten. utk sebuah filem melayu, byk tol markah rate aku yerk. heh heee.. g tgok yah!!! *wink3

Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..