Movie Review: SAM (sAYA aMAT mENCINTAIMU)


aku mengaku, tujuan asal aku tgok citer nih sbb aku nk tgok lakonan pelakon comel yang amat aku minati iaitu xlain xbkn si Saheizy Sam. terus terang aku katakan, aku xmengharapkan "miracle" dari hasil air tangan pengarah muda merangkap anak si Yusof Haslam neh. tp, to my surprise, kekuatan filem ini bkn sahaja dari dukungan lakonan hebat saheizy, tp juga garapan pengarahan pengarah muda ini cukup mengejutkan. aku telah memandang rendah bakat pengarah muda, Syafiq Yusof.

Syabas diucapkan kerana pelaburan yang dikeluarkan ternyata mempunyai kualiti nyer yang tersendiri. sinopsis pilem neh:

SAM dan LISA adalah sepasang merpati sejoli yang dicemburui oleh ramai staff di tempat mereka bekerja. kedudukan LISA sebagai setiausaha SAM menjadi buah mulut staf2 lain kerana bagi mereka SAM dan LISA tidak padan dari segi fizikal, dimana LISA seorang hot stuff yang digilai ramai sedangkan SAM seorang lelaki biasa yang manis dipandang (chewahh. ini pandangan aku sdrk jerk. hih hiiii..)

seorang staff psychopath menggilai LISA dan sering mengganggu LISA sehingga membawa kepada SEXUAL HARASSMENT di tpt kerja. keaaan ini menjadi semakin buruk apabila bekas kekasih LISA mula bekerja di syarikat yang sama dan menjadi staff bawahan SAM.

rahsia hitan yang disimpan kemas selama ini terungkai satu demi satu dan menyelak kembali lembaran gelap yang telah lama dilupakan oleh SAM. tonton citer nih utk gambaran lebih menyeluruh. aku bg 7.6 utk citer neh~ tonton, jgn xtonton yerk.

p/s: lakonan SHAHEIZY SAM mmg tidak mengecewakan!! tp, satu jerk. aku xske ending nyer... sedih plk. aku nk HAPPY ENDING... huwaaaa...!!!!!
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Thank You for Your Message(s)..